Szkoła Podstawowa nr 1

im. Kornela Makuszyńskiego w Opocznie

„Cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie”- te słowa, napisane 200 lat temu, stały się mottem przewodnim naszej wycieczki.

13.10.2021r. uczniowie klas czwartych wraz z wychowawczyniami: p. A. Każmierczyk, p. A. Molką, p. B. Sadurą, p. A. Wilk oraz nauczycielkami p. W. Markiewicz i p. G. Pytlos wybrali się na wycieczkę po najbliższej okolicy.

Naszą przygodę zaczęliśmy w rezerwacie przyrody nieożywionej Niebieskie Źródła w Tomaszowie Mazowieckim, a następnie pojechaliśmy do Grot Nagórzyckich. Pan przewodnik oprowadził nas po przepastnych czeluściach nagórzyckich pieczar, opowiadając ciekawe historie z przeszłości.

Kolejną atrakcją był spacer po Spale: spotkanie z żeliwnym żubrem, zwiedzanie kościółka i letniego kościoła polowego, zdjęcia przy pomniku Prezydenta Mościckiego z jego ukochanym psem Lordem.

Ostatnim punktem naszego programu był Inowłódz, gdzie poznaliśmy historię kościółka św. Idziego i odrestaurowanych ruin zamku Kazimierza Wielkiego.

Zwieńczeniem naszej wycieczki było ognisko, przy którym piekliśmy kiełbaski i pianki. Tutaj także doskonale się bawiliśmy w pięknych okolicznościach przyrody.

Pełni wrażeń z mnóstwem wspaniałych wspomnień i zdjęć wróciliśmy wieczorem do domu.