Szkoła Podstawowa nr 1

im. Kornela Makuszyńskiego w Opocznie

   geogebra

Zachęcam do pracy w programie GeoGebra.

GeoGebra jest ciekawym interaktywnym bezpłatnym oprogramowaniem dającym możliwość dynamicznej ilustracji pojęć i związków matematycznych, fizycznych i innych. 

Program jest wykorzystywany jako cenna pomoc w procesie edukacji matematycznej na wszystkich poziomach nauczania (szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum). Program łączy geometrię, statystykę, algebrę oraz analizę matematyczną.

Zachęcam do instalacji Geogebry i pracy w tym programie, by nauka matematyki była łatwiejsza i przyjemniejsza. 

Wykonaj instalację:

  1. Wejdź na stronę: www.geogebra.org
  2. Kliknij Pobieranie 
  3. Zostaniesz przekierowany na stronę pobierania.
  4. Zainstaluj i uruchom GeoGebra na Twoim komputerze. Otrzymasz ikonę programu na pulpicie Twojego komputera i możesz używać oprogramowania również, gdy jesteś offline.

 

Zamieszczam przykłady dynamicznych karty pracy w zakładce Cyfrowa szkoła, które wykonałam w tym programie i wykorzystuję je na lekcjach matematyki.

nauczycielka matematyki
 Wiktoria Markiewicz

Wielokąt foremny i jego przekątne.
Suma miar kątów w wielokącie.
Suma miar kątów w trójkącie.
Wysokości trójkąta,
Romb - wysokości i przekątne.
Trapez - wysokości, rodzaje.
Pole i obwód wielokąta.
Klasyfikacja trójkątów.
Pole równoległoboku.
Pole rombu.
Deltoid - pole.
Romb.
Symetralna.
Kąty przyległe.
Kąty wierzchołkowe.
Wysokości w równoległoboku.
Klasyfikacja czworokątów.
Kąty i boki trójkąta.
 Trójkąt równoramienny.
 Czynniki pierwsze liczb.
Kąty wpisane oparte na tym samym łuku.
Stella.
Rodzaje kątów.
Sześcian z wyciętymi narożnikami.
 Ostrosłupy i graniastosłupy.
Siatka ostrosłupa.
Dwa sześciany.
 Dwusieczne w równoległoboku.
Graniastosłupy i ostrosłupy o równych wysokościach

 

 więcej przykładów     

 

 

 

 

 

 

 

   Storybird.com    pozwala w kreatywny i innowacyjny sposób dzielić się swoją twórczością. Portal ma bazę profesjonalnych ilustracji, które inspirują użytkowników do napisana własnych historii i podzielenia się nimi ze znajomymi (poprzez media społecznościowe) oraz innymi użytkownikami portalu.

Zrobić to może każdy, niezależnie od wieku, a ograniczać nas może tylko nasza własna wyobraźnia.

Przykłady prac naszych uczniów.

Elektroniczne książeczki - więcej

 

Narzędzia TIK (Techniki Informacyjno-Komunikacyjne), które wykorzystują uczniowie i nauczyciele  w SP nr 1 w Opocznie.

Przykłady stosowanych narzędzi TIK - materiał opracowanych przez uczniów lub nauczycieli naszej szkoły:

 

Czytaj więcej...

Program www.learningapps.org do tworzenia  ćwiczeń interaktywnych do wykorzystania na każdym przedmiocie.  
Do wyboru: krzyżówki, mapy myśli,  puzzle, memory, wykreślanka,  dopasowanki słowne, gry, milionerzy, quizy i wiele wiele innych.
W programie jest możliwość tworzenia własnych aplikacji od podstaw lub przekształcania i dostosowywania przykładowych aplikacji do swoich potrzeb.

Zachęcam uczniów i nauczycieli do korzystania z tego narzędzia. Poniżej zamieściłam kilka przykładowych aplikacji, które wykonałam w LearningApps.

Na tej stronie będą zamieszczane aplikacje edukacyjne tworzone przez uczniów i nauczycieli nasze szkoły.

Wiktoria Markiewicz

 


Ćwiczenia opracowane przez uczniów i nauczycieli
 
ćwiczenie 1 Rozpoznawanie roślin.

ćwiczenie 2 Ćwiczenie pamięci. Rozpoznawanie roslin.

ćwiczenie 3 Rozpoznawanie brył 1.

ćwiczenie 4 Rozpoznawanie_brył 2.

ćwiczenie 5 Dyktando matematyczne.

ćwiczenie 6 Krzyżówka matematyczna.  

ćwiczenie 7 Wielokąty i bryły.

Czytaj więcej...

 

Uczniowie klas IV, V, VI uczestniczą w IV edycji programu Mistrzowie Kodowania.  Bierzemy udział w akcji CodeWeek i akcji Godziny Kodowania (Hour of Code). Szkoła Podstawowa nr 1 zakwalifikowała się również do projektu LINK DO PRZYSZŁOŚCI. 

Zaprogramuj swoją karierę. Celem projektu jest zachęcenie młodych ludzi do nauki kodowania. Cel ten jest realizowany poprzez organizację warsztatów z kodowania z wykorzystaniem robotów. W szkole odbędą się warsztaty z wykorzystaniem robotów Finch. 

Na zajęciach pozalekcyjnych w ramach Lokalnego Klubu Kodowania uczniowie poznają różne metody uczenia się programowania

 

 

 

Film zrealizowany przez Stowarzyszenie Talent w ramach projektu Akademia Programowania. 

godo2.png